1396/08/29
معرفی شرکت مخابرات استان خوزستان

معرفی دستگاه:

مخابرات يكي از اركان اساسي توسعه و يكي از شاخص هاي رشد يافتگي است كه با برقراري سيستمي براي تسهيل روابط اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و نظامي سبب تعالي و توسعه جامعه، رفاه همگان و كاهش هزينه ها و همچنين موجب بهره گيري صحيح از منابع، ارتقاء كيفيت و افزايش كميتها توليدات و خدمات مي گردد. كشورهايي كه به لحاظ ادراك بالا وجود امكانات و برخورداري از تكنولوژي پيشرفته متوجه اهميت مخابرات شده بودند، زودتر از ساير كشورها نسبت به ايجاد زيرساختهاي مخابراتي لازم اقدام نمودند و اكنون شاهد تفاوتهاي فاحشي در اين زمينه هستيم.

 
در سال 1303 اولين ارتباط مخابراتی استان به وسيله چند خط تلگراف آغاز به کار نمود و در سال 1317 با نصب و راه اندازی يک مرکز 300 شماره ای مغناطيسی در اهواز ارتباط تلفنی اين استان آغاز گرديد که در سالهای بعد با توسعه مرکز به 930 شماره افزايش يافت.
 
اولين مرکز تلفن خودکار با ظرفيت 3000 شماره در سال 1337 در اهواز مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال 1345 با توسعه 2000 شماره ديگر تعداد شماره های منصوبه در اهواز به 5000 شماره رسيد.
 
در سال 1355 با احداث مرکز دوم در شهر اهواز بنام انوشيروان (مدرس فعلی) توسعه تلفن ادامه يافت بطوريکه در سال 1357 آغاز انقلاب شکوهمند ملت ايران تعداد تلفنهای منصوبه در استان خوزستان به 65000 شماره رسيد و با شدت گرفتن روند توسعه تلفن بعد از انقلاب و تلاش همکاران مومن باعث شد که هم اکنون(3/10/1380) ما شاهد 570000 شماره تلفنهای نصب شده ثابت در سطح استان باشيم.
 
وظایف و اهداف:
1ـ اشاعه فرهنگ ارتباطات
2ـ تسهيل روابط و مناسبات اداري، اجتماعي، اقتصادي، و فرهنگي جامعه
3ـ بهره گيري از آخرين دستاوردهاي تكنولوژي جهاني در خصوص شبكه هاي ارتباطي
4ـ ايجاد زمينه لازم براي افزايش بهره برداري زير ساخت هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي كشور
5ـ كاهش هزينه هاي زندگي با استفاده از شبكه هاي مخابرات
6ـ گسترش و ارائه خدمات ارتباطي به كليه واحدهاي صنعتي و اقتصادي متقاضي در هر نقطه استان
7ـ افزايش ضريب دسترسي به شبكه هاي ارتباطي
8ـ پوشش كلي جغرافياي استان توسط تلفن سيار اعم از نقاط شهري و روستايي
9ـ توسعه خدمات و سرويسهاي ارتباطي در كليه مناطق روستايي
10ـ تسهيل روابط بين الملل
11ـ نوسازي و بتز سازي شبكه هاي مخابراتي راه دور
12ـ افزايش ميزان ارتباطات موفق راه دور و بين الملل
 

 

خدمات و روندهای سازمانی
راهنمای ارباب رجوع – روش های اداری:
·          فرايند وصل مجدد تلفن بدهكار
·          فرايند دايري تلفن لغو امتياز شده
·          نمودار كنترل كشف مزاحم تلفني
·          نمودار رفع خرابي تلفن
·          نمودار ارايه آخرين رقم كاركرد كنتور
·          فرايند تغيير مكان تلفن ثابت
·          فرايند تغيير نام و مكان تلفن
·          مراحل وصل مجدد تلفن قطع شده
·          فرايند تغيير نام تلفن ثابت
·          فرايند اصلاح نشاني صورت حساب تلفن ثابت
·          فرايند ارايه puk كد به مشترك
·          نمودار ريز مكالمات بين شهري
·          فرايند ثبت نام تلفن
·          مراحل بستن و باز نمودن صفر دوم
·          نمودار اعلام سرقتي و مفقودي
·          مراحل درخواست سرويس ويژه تلفن ثابت
·          فرايند اصلاح و صدور صورتحساب تلفن
·          مراحل دايري تلفن استيجاري همگاني
·          مراحل ثبت نام تلفن همراه
·          مراحل وصل تلفن
·          مراحل تلفن استيجاري
آخرین اخبار شرکت
تاکنون هیچ خبری درج نشده است.
در یک نگاه

شرکت مخابرات استان خوزستان

مدیرعامل

کریم آرمات

اطلاعات تماس

آدرس اداره کل:
اهواز، کیانپارس، خیابان 17 شرقی ، مجتمع شرکت مخابرات خوزستان 

کد پستی:


تلفن گویا:
3331515 (0611)

سایت اینترنتی:
www.ict-khz.ir

پست الکترونیکی:
  

 

دسترسی سریع

نظرسنجی